ניצחון האדם על המשימה

המכורים האמתיים להפקה, ארגון ורשימות, לא ממהרים לעבור ל- TO DO LIST האינטרנטיים, או אלה המוצעים על המחשב. יש משהו בהתמכרות לרשימות שמאוד בולט והוא האהבה לסמן וי על משימה שהתבצעה ולמחוק אותה בקו ארוך – קו ניצחון האדם על המשימה!

FABLES (3)

הדבר מנסה לבוא לידי ביטוי בקו המחיקה הוירטואלי שהמחשב מסמן על משימה שטענו שבוצעה, אבל עדיין אין הוא מצליח לשחזר את אותו רגע מדויק המתחולל במחברת הפיזית, זו שהולכת איתך ממקום למקום ומתמלאת במשימות גמורות שנראות לעין בכל רגע נתון. בנוסף, יש משהו ממלא ומעצים כשאתה עובר במרוצת השנים על המחברות הישנות, העמוסות רעיונות, משימות וכל טוב, אתה רואה מולך בברור מה השגת, איך התקדמת, מה יצא לפועל ומה נתקע ונפל בחדר המחשבות, איזה חלומות התגשמו ואיזה כבר הפכו לא רלוונטיים ונוצר לך סוג של יומן מסע.

FABLES (4)

אז בשל הכנסים הרבים שלקחתי בהם חלק, בעיקר אלה הרפואיים, יש לי סטוק בלתי נגמר של מחברות שורה, סליל, קטנות, גדולות, עם המון שמות של תרופות ומחלות, לא עלינו. במחברות אלה אני אוהבת להשתמש לרשימות כלליות, לחישובים ובתור דפי טיוטה. הרשימות המהונדסות יותר ובעלות התכלית, הרעיונות, המשימות והמטרות – נכנסות אל תוך מחברת העל – בינונית, צבעונית, נוחה לנשיאה ובה הכל מרוכז.

IMG_1110

בשנתיים האחרונות הבנתי שמרב מחברות (אחת אישית, אחת להפקות, אחת לבלוג, אחת לחלומות, אחת לכתיבת שירים, אחת ליזמויות, אחת "יומן אוכל" ועוד..) כולי מתפזרת ואין סיכוי שאצליח לעקוב, או לתחזק את כולן בו זמנית (חוץ מזה שזה התחיל להעיק על הגב – לא רציתי שיקרה מצב שאתקע בלי אחת המחברות ב.. כל מקום בערך! אז הייתי עם כולן עלי! תמיד!).

הפתרון היה פשוט ויעיל – יצרתי בתוך מחברת אחת חוצצים שאפשרו לי מעקב נוח ומרוכז על שלל הנושאים שבראש מעייני באותם החודשים. אחת לכמה זמן – נגמרה המחברת והוחלפה בראשי הנושאים הרלוונטיים לתקופה החדשה.

היו נושאים שראיתי שלא היו רלוונטיים עבורי ליום יום, שכמעט לא מתמלאים בשוטף, לדוגמא – כתיבת שירים, אז החלטתי לפצל אותם למחברת נפרדת. היה לי נוח לאגד את הנושא הספציפי הזה בנפרד לחיי העבודה והמשימות השוטפות.

IMG_1107

מחברת נוספת (שימו לב שרציתי לצמצם מחברות ובינתיים אני עם 3… התמכרות נשארת התמכרות..) היא המחברת של מיה לנדאו, אשת שיווק ותקשורת, מלווה ויועצת לעסקים המתמחה ביזמות נשית, איתה אני עובדת כבר קרוב ל-3 שנים. הוצאת המחברת שלה הייתה קריאה מוחלטת של המחשבות שלי – מקום המאגד את המשימות תחת כותרת אחת, לא שוכח מהחלומות בכותרת אחרת, מאפשר מקום לדברים עליהם אני מודה מידי יום ובעיקר השימוש בה חותר לעשייה יומיומית, ממקדת ומפקסת.

IMG_1109

אני אף פעם לא קונה יותר ממחברת אחת. אני מחכה שהיא תיגמר ואז הולכת לקנות חדשה, מניחה שזה חלק מהאהבה שלי לקנייה עצמה ולרענון המדפים והרעיונות ששוטפים את החנות בה אני בדרך כלל קונה – סטודיו נוטבוק. רב כריכות המחברות שם עשויות מכריכות של ספרים ישנים עם ריח נוסטלגי שעושה המון חשק לכתוב ומפעיל את כל החושים! כך אני יכולה לבחור לי את העטיפה המתאימה ביותר למחברת השורה עם הסליל שאני כל כך אוהבת. אפילו אפשר להביא ספר ישן מהבית ותוך כמה שעות – הוא יהפוך לכריכת המחברת האישית שלך – דבר קסום בעיניי ומלא רגש.

שלא נפסיק לכתוב, שלא נפסיק לתכנן, לרקום חלומות, להתרגש (כן, גם ממוצרי נייר!) והכי חשוב – ליצור.

חג שמח!

להשאיר תגובה

