יודל'ה – טבלת הוצאות חודשיות להדפסה

אחרי שקיבלתי את האות "מחזיקת הרשימות והטבלאות הרשמית של החבורה" והתבקשתי מספר פעמים לשלוח לחברות טבלאות כאלה ואחרות שיצרתי בחיי האישיים כדי לעזור להן לעשות סדר בדברים היומיומיים, חשבתי שאולי אגדיל את הוד נדיבותי ויעילותי ואפיץ לקהל הרחב את טבלת ההוצאות שלי, גם אם עוד אדם אחד בלבד יעשה בה שימוש, אני את שלי עשיתי!

habits-of-financially-successful-women-100114התמונה מכאן

יש שיקראו לזה יודל'ה (ככה זה לפחות שמור אצלי במחשב) ויש שיגידו למה לבזבז זמן בחיים על רשימות מהסוג הזה ולמה לחשב כל דבר – אבל זו אני וכך אני אוהבת לנהל את חיי, הסדר והשליטה (הו השליטה! ) גורמים לי לנוחות מקסימלית ויעילות עתידית.

what-to-do-when-drowing-in-debt-071415-624x468התמונה מכאן

זה גם ממש נוח להבין כמה אנחנו מוצאים בחודש, על מה, מה ההוצאה העיקרית, איפה אפשר לקצץ… אחרי חודשיים שלושה – הדברים ברורים ואפשר לנתח, במידה ורוצים לחסוך לכל מטרה שהיא, איפה המסה הקריטית של הכסף אותו אנחנו מבזבזים כל חודש.

בסוף החודש ניתן לראות בברור מהן ההכנסות, ההוצאות ומהו הרווח/ההפסד מחודש זה (הכל נעשה אוטומטית על ידי נוסחאות סופר פשוטות שכבר מקובעות בטבלה).

blogShay-Cochrane_Marble-Desktop_Styled-Stock-Photography_Styled-Desktop24-700x980 (2)התמונה מכאן

בחודשים שהטבלה לא עובדת לי, או שאני רוצה חופש מכתיבת כל שקל שאני מוציאה ומיונו (למרות שאלוהים עדי שאני אוהבת את זה) אני מתנהלת על פי שיטת פעמונים. אפשר לשלב, אפשר להשתמש רק בטבלה או רק בשיטה – כל אחד ומה שעובד לו.

** גילוי נאות – מעולם לא הייתי בהרצאה מסודרת של פעמונים, חברה שלי סיפרה לי על השיטה, איך ומה עושים, ופשוט אימצתי את זה לחיי בדרכי שלי **

73f4395b463a63c71be87623f0daf30bהתמונה מכאן

פעמונים

אני ואופיר החלטנו לאחר כמה שנים ביחד, כדי לא להסתבך עם נושא ההוצאות ולפני שפותחים חשבון משותף – להוציא כל חודש סכום מסויים של כסף, להכניס לתיקייה מפוצלת ורק בו להשתמש. להגיד לכם שזה עובד ב-100% – לא! אבל זה משמעותית מצמצם הוצאות, גורם לשליטה על הכסף ומוריד למינימום את ההתעסקות בכסף ביום יום (מנטלית ופיזית).

איך זה עובד?

אני מוציאה X כסף, אופיר מוציא Y ופשוט מחלקים אותו לקטגוריות – יציאות משותפות, ג'ימי (הכלב המעופף), סופר, חשבונות (אינטרנט, מים, חשמל…), אישי נועה, אישי אופיר (בכל זאת, לא הולחמנו זה לזו בחתונה…) ושונות משותף (דברים שאינם קבועים אבל תמיד משהו צץ כמו – טסט לרכב).

IMG_2689

אם נשאר כסף באחד התאים – מעבירים אותו לחיסכון/לחודש הבא, לא כאקסטרה.

כל העניין הזה כמובן מתנהל במזומנים והרעיון הוא להמעיט בשימוש באשראי, פרט לחיובים שאין דרך אחרת, נוחה לפחות, לעשות אותם (לא, דואר זה לא נוח!).

03b02e95371ce01a2cf12147702d4c20

Sam Smith – Money On My Mind

אם מתחשק לכם ליהנות מקצת סדר ושליטה על החיים הכלכליים שלכם – תכניסו את כתובת המייל פה למטה ואשלח לכם את הטבלה + הסבר 

2 מחשבות על “יודל'ה – טבלת הוצאות חודשיות להדפסה

  1. עמית הגיב:

    הי נעה,
    פוסט חשוב מאוד! כל הכבוד על העלאת המודעות.
    יש אפליקציה שאני משתמש בה בשביל לזכור על מה הוצאתי שהיא ממש אחלה ועוזרת ביום יום במקום לרשום פתקים בפלאפון או מה לא..
    לא בדיוק קשור לשיטת פעמונים, אבל טוב להתנהלות פיננסית
    נסי
    https://toshl.com/

    אהבתי

כתיבת תגובה

