למה לא עכשיו?!

למי שלא בקטע של החפירות הנלוות 🙂 – הנה מיד לינק לרכישת מחברות ה-TO DO LIST – אני על זה!

planner_square_4

בתור בן אדם שכל הוויתו מבוססת על קפה קר וניהול רשימות (זה ועוד דבר או שניים…) נוצר מצב לא נעים כל כך בו הרשימות החלו מנהלות אותי.

אני לא לבד. בסמטאות בברצלונה מצאתי ספר שלם שמדבר על המחלה.

IMG_7884

חוברת עבה שכולה מוקדשת לרשימות – רשימת הרכישות הכי טובות שלי, רשימת ההרגלים שאני רוצה להיפטר מהם, רשימת האנשים שאני הכי אוהבת, רשימה של דברים שאני רוצה לעשות עד שאמות וזה נמשך ונמשך.

ידעתי שאם אני קונה את החוברת הזאת חיי יוקדשו מעתה למילוי הרשימות הללו ולא אוכל לעשות דבר מלבד זה. אז לקחתי צעד אחורה ולאט לאט התרחקתי ממנה עד יציאה מהחנות.

לא נרשמו נפגעים. 
IMG_7885

אפילו לחתונה שלי הכנתי לו"ז

noa-ofir-1008

צילום – אלכסיי קודריק

בזמן האחרון יצא לי לצעוק על עצמי לא מעט – כל כך נבלעתי בעולם הרשימות, החישובים, ה-TO DO LIST, הרעיונות, המחשבות.. רשימה של תודה בסוף יום, ניהול יומן אוכל, רשימה לשנה החדשה, רשימה של דברים שחייבת לסיים השבוע, רשימה של דברים שמתישהו יבוצעו אבל לא דחופים ועוד רשימות רבות וטובות.. מרב כל אלה שכחתי לרגע שרשימות הן דבר טוב, יש שיאמרו אף מופלא, אך הן אינן העיקר! הן ממקדות ומניעות לעשייה, אך אינן העשייה עצמה!

IMG_2467

** אין לתאר את היקף המחלה – רשימות לפני יציאה מהמלון בברצלונה **

והרי אני כל כך שונאת את אותם אנשים שמלרלרים עצמם למוות.. אז איך נוצר מצב שאני, ולו לרגע קטן אחד, הפכתי לאחת כזאת?! (אימוג'י מבועת 😉 )

מאותו רגע הפסקתי לערום רשימות והתחלתי לשאול, על כל פעולה, כל מחשבה וכל רעיון שקפץ בראשי – "למה לא עכשיו?" 

כמו שאמר מורנו ורבנו "טונה"  –

"… אחת מחכה לדוור
אחד לתוספת שכר
ואני מחכה שהשחר יכה
ודברים יסתדרו כבר לבד
סיבות, תירוצים, נימוקים
וכולם מחכים מחכים
ורק הזמן לא מחכה לאף אחד…

אחרי המבחן, בסוף הסמסטר
אחרי התיכון, הגיוס, הסילבסטר
אחרי הטיול, בסוף המבול
אחרי שיגיעו תשובות מהטסטר
נצא מהמינוס, נחצה את הנילוס
קודם אמצא לי דירה במרכז
אחרי שאוריד במשקל, הדו״ח יבוטל
אמצא עבודה ואז…
אחרי שנקים משפחה תגיע ברכה,
אחרי שנחתן ת׳ילדים
אחרי שיבנו פה רכבת קלה
ויהיה לי נדלן במרכז מאדים
עם כל הפחדים וכל השלדים,
לקחת ת׳זמן כמובן מאליו
לפני שתרגיש שחייך עברו רק בדרך אגב…

למה לא עכשיו?

***************

הגיעו רשימות עד נפש!

אני בן אדם של עשייה, כך אני מגדירה את עצמי וכך אני משתדלת לחיות את חיי, לא אוהבת לחכות ל-X בכדי לעשות Y, חושבת שהעולם מהיר והחיים קצרים מידי ואין סיבה לחכות עם עשייה מסוימת, אבל לפעמים קורה לי שיש לי רעיון, ניצוץ של משהו טוב, ובמקום פשוט לקדם אותו, אני מתחילה לבנות תוכניות, לחשב חישובים, להנדס רשימות ולגבש אסטרטגיות, כאילו הייתה כלכלת ישראל כולה מונחת על כתפיי.

העולם הפך פשוט ונגיש יותר ואני לא אומרת שצריך להפחית בחשיבות המוצר הסופי, אבל אין צורך, בימינו, לדבר אותו עד התמוססות הרעיון והחשק, אפשר פשוט לגשת לעבודה ולהתגלגל (בפתיחת מסעדה נגיד, פחות הייתי עוקבת אחרי המשפט האחרון…).

אחד הדברים שרציתי להוציא כבר כמה שנים טובות הן מחברות עשייה ודפי טו דו ליסט יומיים ותמיד עלו לי 1,254 סיבות למה לא עכשיו. באמת שחלשתי על כל תירוץ אפשרי ביקום – צריך חנות, מי יעשה גרפיקה, איך אני אמתג את זה, איפה אני אחלק את זה, מי ירצה כזה, מתי הכי חכם להוציא את זה, לא עכשיו, אולי בחגים, בחגים יש עומס, פסח זמן מעולה, מה? זה רק עוד 8 חודשים, נחכה… אולי אעשה סקר בינלאומי מה אנשים הכי אוהבים במחברת המשימות שלהם, ועל מה הם היו מוותרים, אולי אעשה קבוצת מיקוד, אחלק לאנשים שינסו….

מזל טוב.

מצאו לי נפט בראש.

שחררתי, ושאלתי את עצמי – "באמת למה לא עכשיו?!"

באותו רגע קמתי. ועשיתי.

והרי התוצאה – מחברת TO DO LIST שתסדר לכן את השבוע רוצה אחת?

planner_square_1 (1)מוזמנות ללחוץ ממש כאן ולרכוש לכן מחברת מפנקת! אמנם לא עשיתי בסוף מחקר חוצה יבשות, אבל תסמכו עלי שהוותק שלי בביצת דפי המשימות – עשה את שלו.

המחברת מספיקה (במידה ומשתמשים בה באמת כל יום) ל-3 חודשים (רבעון) והיא מורכבת מעמוד אחד שמוקדש ל"מטרת על" אותה תרצו לקדם בשלושת החודשים הקרובים + 2 עמודים בתחילת כל שבוע לכתיבת שלל המשימות השבועיות + 7 עמודי TO DO LIST לשימוש יום יומי צבעוניים ומשמחים!

planner_square_2 (1)

תודה למרינה מסטודיו מרוסלה שהצליחה לתרגם סקיצות בעפרון דהוי, חפירות ושלל רפרנסים למחברת מעוצבת מלאה בסטייל!

planner_square_3

** רגע של נוסטלגיה – במשרד של אבא שלי היו דפים קטנים עם שורות ובכותרת היה כתוב בירוק גועל "מה עלי לעשות היום?" – זה היה המשחק האהוב עלי בכיתה ב'. נשבעת. **

planner_square_5

טונה מארח את שלומי סרנגה – למה לא עכשיו?

להשאיר תגובה

